وظایف مدیر گروه
-
تهیه برنامه اجرائی وظایف آموزشی و
پژوهشی و خدماتی ارائه شده از طریق گروه براساس خط مشی شورای دانشکده با مشورت اعضای گروه قبل از شروع
نیمسال تحصیلی و گزارش آن به رئیس دانشکده.
- ابلاغ برنامههای اجرائی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی هر یک از
اعضای گروه
- نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و خدمات گروهی.
- تهیه جدول دروس هر نیمسال با همکاری اعضای گروه و تسلیم آن به رئیس
دانشکده.
- تجدید نظر مستمر در برنامهها با توجه به آخرین پیشرفتها و تغییرات
و تحولات و تسلیم این برنامه ها به مراجع ذیربط.
- تشکیل و اداره جلسات شورای گروه و ارسال گزارش کار، مصوبات،
پیشنهادها و نظریات جمعی گروه به رئیس دانشکده یا آموزشکده برای هماهنگی اجرائی یا
طی مراحل قانونی و ابلاغ بخشنامهها و آئین نامهها و مصوباتی که رئیس دانشکده یا
آموزشکده ارسال کرده است.
- پیشنهاد نیازهای مالی گروه به رئیس دانشکده.
- انجام دادن کلیه مکاتبات رسمی گروه و پیشنهاد تهیه لوازم، کتابها،
نشریات مورد نیاز گروه به رئیس دانشکده
- ارزیابی کار سالانه اعضای گروه و گزارش آن به رئیس دانشکده.
- تهیه جدول دروس هر نیمسال با همکاری اعضای گروه و تسلیم آن به رئیس
دانشکده.
- تجدید نظر مستمر در برنامهها با توجه به آخرین پیشرفتها و تغییرات
و تحولات و تسلیم این برنامهها به مراجع ذیربط.
- اظهارنظر درباره بورسها، فرصتهای مطالعاتی و ماموریتهای اعضای گروه
و پیشنهاد آن به رئیس دانشکده.
- پیشنهاد استخدام اعضای هیات علمی به ریاست دانشکده.
- هماهنگ ساختن فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در رشته مربوطه.
- نظارت بر نحوه ارائه دروس و انتخاب کتب درسی.
- حمایت علمی از طرحهای پژوهشی ارزندهای که توسط اعضای هیات علمی
ارائه میشود.
- هدایت امور پژوهشی و نظارت بر حسن انجام آنها.
- تشکیل منظم جلسات آموزشی، پژوهشی و اجرایی شورای گروه.
- ارائه پیشنهاد همکاری های علمی با سایر موسسات آموزشی یا پژوهشی
داخلی و خارجی به ریاست دانشکده.
- اظهار نظر در مورد شرکت اعضای گروه در کنفرانسهای بین المللی
سالانه (داخلی و خارجی) و پیشنهاد آن به ریاست دانشکده.
- ارائه پیشنهاد در مورد محورهای موضوعات و اولویتهای تحقیقاتی در
گروه.
- یافتن راهکارهای مناسب جهت ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین گروههای
بالینی و علوم پایه.
- تلاش جهت ارتقای همه جانبه اعضای محترم هیات علمی گروه.
- انعکاس مشکلات گروه اعم از مشکلات نیروی انسانی، تجهیزاتی و مشکلات
فرآیندی گروه به رئیس دانشکده.
- شناسایی امکانات و تسهیلات درون و برون دانشگاهی و سعی در جذب آن
برای ارتقای گروه.
- برگزاری منظم جلسات کمیتههای تصمیم گیری در گروه